[Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannelconcepten en marketing Storelink

  • Food-en-retail
  • 25 jul 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketingautomation

In het 33ste deel uit een serie van 100 van onze rubriek Ondernemer van de Week -over opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Remko Been - manager omnichannelconcepten en marketing bij de firma Storelink. Storelink maakt virtuele assortimenten beschikbaar in winkels, laat filialen als magazijnen fungeren en laat retailers hun klanten beter helpen.

1. Stel je zelf graag voor en vertel wat je binnen Storelink doet?
Mijn naam is Remko Been van Storelink. Storelink is een softwarebedrijf dat een platform aanbiedt voor omni-channel logistiek. Onze software maakt het eenvoudig om bedrijven en bedrijfsonderdelen op een inventieve manier te laten samenwerken. Dit maakt innovatieve businessmodellen mogelijk waarbij producenten, groothandels, logistiek dienstverleners, retailers en e-tailers naadloos samenwerken
Retailers bijvoorbeeld kunnen met Storelink hun klanten beter helpen; zo komen virtuele assortimenten beschikbaar in winkels, fungeren filialen als magazijnen waaruit orders verzameld worden en voegen winkelzuilen en mobiele apps nieuwe verkoopkanalen toe. Om dit mogelijk te maken met de service en snelheid die consumenten gewend zijn, is nauwe samenwerking nodig: niet alleen tussen de filialen en vestigingen van de retailer, maar ook met logistiek dienstverleners, groothandels en producenten.
Het Storelink platform heeft een innovatieve structuur, die lijkt op social media als Facebook of LinkedIn, waardoor het gemakkelijker wordt om samen te werken en informatie te delen met partijen in een omni channel logistiek netwerk. De software is ontwikkeld voor producenten, groothandels, retailers en logistiek dienstverleners die samenwerking nastreven in de logistieke keten.
Binnen Storelink ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe omni -channel concepten en marktbewerking

2. Werkt Storelink met bureaus? En waar staat het merk anno 2014?
Storelink werk samen met Hilde Kok van PR- & Mediabureau In de schijnwerpers. Het merk Storelink heeft een sterke focus op de logistiek, het doel is om het merk te positioneren als hét bedrijf dat garant staat voor inventiviteit en ketenbenadering. Op dit moment bedienen we veelal het MKB maar we willen, nu ons product volwassen is, een betere marktpositie veroveren in de top van het Nederlandse bedrijfsleven. In de schijnwerpershelpt ons met het ontwikkelen van een heldere vertaling van onze complexe omgeving naar een eenvoudige boodschap.

3. Is de automatiseringsmarkt waarop jullie opereren een ingewikkelde, licht graag toe?
Het segment waarbinnen wij werken heeft een lange historie als het gaan om samenwerken in de keten. Storelink biedt software om deze samenwerking digitaal eenvoudiger en inventiever te maken. Het zijn echter de personen in de keten die het succes of falen van deze samenwerking bepalen; alles staat of valt met de bereidheid van de medewerkers binnen de organisatie om te willen delen en samenwerken.. Vroeger maakten we software voor één onderneming, dan was het zaak de collega’s onderling op te lijnen en te laten samenwerken. Nu voor heel de keten.











4. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
We zijn als bedrijf betrokken bij vernieuwende concepten veelal gebaseerd op peer2peer netwerken en the sharing economy. Dit jaar hebben we het Storelink platform opgeleverd voor Green City Distribution welke op een geheel eigentijdse wijze logistiek beschikbaar maakt voor retailers in een binnenstad. De retailer kan via een app een koerier bestellen die vervolgens de aankopen thuisbezorgd, zelfs binnen het uur. De koeriers zijn personen met een fiets, auto, scooter of andere willekeurige vervoersmiddelen die wat willen bijverdienen. Hiermee wordt bestaande beschikbare capaciteit beter benut en krijgen we binnensteden die bedrijviger worden. Storelink ondersteunt dit concept vanuit de Cloud van a tot z in hun bedrijfsvoering.

5. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Storelink heeft een sterke groeiambitie in de top van de Nederlandse markt. Je ziet veel bedrijven worstelen met de snel veranderende business modellen en daarbij ontstaan vaak logistieke vraagstukken die alleen op te lossen zijn met software platformen die bijdrage aan connectiviteit, transparantie de mogelijkheid samen te werken. In deze trend wil Storelink toongevend zijn in de softwarematige ondersteuning.



6. Nog ander nieuws over Storelink te melden?
Storelink is gevestigd in Breda, bij het logistieke topinstituut Dinalog. Het instituut maakt onderdeel uit van het topsectorenbeleid in Nederland. Via deze omgeving wordt verbinding gelegd tussen bedrijfsleven, overheid, wetenschap en innovatie. Storelink levert vanuit het incubatorprogramma zijn bijdrage.

tekst: Peter van Woensel Kooy

Zie hieronder de links naar eerdere interviews

 

Remco Been - manager omnichannelconcepten en marketing Storelink 

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

 

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink


32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao


26. [Ondernemer van de Week] - Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] -  Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] - Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien


23. [Ondernemer van de Week] -  Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] - Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!













19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'







 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl


 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken